Gdy przelew nie doszedł

Płacenie przelewem z konta na konto to wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Zdarza się jednak, że przelew nie dochodzi. Co wtedy?

Przyczyną jest najczęściej błąd osoby, która robi przelew. Nie chodzi o to, że pomylimy się w numerze konta – przed tym system jest zabezpieczony. Ale możemy wysłać pieniądze na konto, które zostało już jakiś czas temu zamknięte i klient nie ma już do niego dostępu.

Jednak nie ma możliwości, by konto to stało się własnością innego klienta – banki nie przyznają starych numerów kont komuś innemu. W takiej sytuacji najczęściej bank w ciągu 4 dni oddaje pieniądze zleceniodawcy.

Reklama

Jeśli pieniądze nadal nie wpłynęły, powinniśmy skontaktować się z bankiem, z którego wysyłaliśmy przelew. Reklamację najlepiej złożyć na piśmie.

Bank prześledzi drogę przepływu pieniędzy i ustali, co się z nimi stało, bo w obecnym systemie pieniądze nie giną bez śladu.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pieniądze

Życie na gorąco

Zobacz również

  • Kiedy przedawniają się nasze należności

    Czy możesz podać do sądu osobę, która przez pięć lat nie oddaje ci pieniędzy? Jak długo sama możesz być ścigana za zapomniany dług sprzed lat? Sprawdź to. więcej