Gdy przelew nie doszedł

Płacenie przelewem z konta na konto to wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Zdarza się jednak, że przelew nie dochodzi. Co wtedy?

Przyczyną jest najczęściej błąd osoby, która robi przelew. Nie chodzi o to, że pomylimy się w numerze konta – przed tym system jest zabezpieczony. Ale możemy wysłać pieniądze na konto, które zostało już jakiś czas temu zamknięte i klient nie ma już do niego dostępu.

Jednak nie ma możliwości, by konto to stało się własnością innego klienta – banki nie przyznają starych numerów kont komuś innemu. W takiej sytuacji najczęściej bank w ciągu 4 dni oddaje pieniądze zleceniodawcy.

Reklama

Jeśli pieniądze nadal nie wpłynęły, powinniśmy skontaktować się z bankiem, z którego wysyłaliśmy przelew. Reklamację najlepiej złożyć na piśmie.

Bank prześledzi drogę przepływu pieniędzy i ustali, co się z nimi stało, bo w obecnym systemie pieniądze nie giną bez śladu.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pieniądze

Życie na gorąco

Zobacz również

  • W połowie grudnia 2016 Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził nowe taryfy cen energii elektrycznej dla firm: PGE, Tauron, Enea oraz Energa. Wzrosły opłaty związane z dystrybucją prądu... więcej