Jak wybrać konto?

Zanim założymy konto osobiste, zastanówmy się, na jakich usługach nam najbardziej zależy. Czy będziemy dokonywać płatności w oddziale banku, czy przez internet lub telefon? Czy dużo przelewów będziemy robić w miesiącu? Czy planujemy ustanowić zlecenia stałe lub polecenia zapłaty? Jak często będziemy płacić kartą?

Porównajmy oferty. Możemy to zrobić, używając porównywarki internetowej (np. www.money.pl/ranking-kont-osobistych; www.bankier.pl/finanse/konta/ror; www.ekontobankowe.pl).

Reklama

Samo założenie konta jest zazwyczaj darmowe, ale usługi dodatkowe już nie. Opłata za prowadzenie rachunku może zależeć np. od wysokości comiesięcznych wpływów.

Zwróćmy uwagę na to, ile kosztuje wydanie i obsługa karty debetowej. Niektóre banki pobierają prowizję za wypłatę pieniędzy z bankomatu obcej sieci. W takim wypadku warto sprawdzić, czy darmowe bankomaty są w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. Zwróćmy uwagę na bonusy. Do niektórych rachunków banki dołączają programy rabatowe czy obietnice zwrotu części wydanych pieniędzy. Sposobem przyciągnięcia klientów są też aplikacje służące do zarządzania domowym budżetem.

Dzięki nim można na bieżąco monitorować wydatki na żywność, rozrywkę czy paliwo.

Takie narzędzia oferują obecnie Bank ING, BPH, Meritum Bank i Bank Millenium. Niektóre banki proponują bonusy określonej grupie klientów. Np. BGŻ, BZ WBK, Deutsche Bank PBC, Getin Bank, PKO BP oraz Pocztowy mają w swojej ofercie specjalne rachunki dla osób starszych.

Proponują do nich dodatkowe usługi, np. assistance medyczny i domowy, zwrot części wydatków na zakupy leków.

Eksperci doradzają, aby nie przywiązywać się do rachunku rozliczeniowo-oszczędnościowego i co pewien czas zmieniać go na inny – wygodniejszy i tańszy. A przynajmniej sprawdzać, czy na pewno za niego nie przepłacamy.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pieniądze

Życie na gorąco

Zobacz również