Jak zmniejszyć rachunki za telefon

Zdjęcie

Zmień kilka rzeczy, a będziesz płacić niższe rachunki za telefon /123/RF PICSEL
Zmień kilka rzeczy, a będziesz płacić niższe rachunki za telefon
/123/RF PICSEL

Coraz częściej zwracamy uwagę na promocje dotyczące abonamentów telefonicznych i przenosimy nasz numer do innej firmy. W ostatnim roku z możliwości zmiany operatora sieci komórkowej (z zachowaniem dotychczasowego numeru) skorzystało ponad 1,1 mln osób. Nic dziwnego: ceny tych usług maleją. Z reguły dla nowych klientów są one niższe niż dla dotychczasowych.

Dobrze jest sprawdzić, do kiedy mamy umowę, by w odpowiednim momencie ją wypowiedzieć i skorzystać z lepszej oferty. Warto o tej możliwości powiedzieć starszym członkom rodziny i zadbać, by mogli zaoszczędzić na rachunkach. Często się zdarza, że ktoś ma umowę sprzed lat, która została automatycznie przekształcona w umowę na czas nieokreślony.

Reklama

Tym sposobem od lat płacimy ten sam rachunek za usługi, które mogą być o wiele tańsze

Firmy nie informują o tym, bo dla nich to czysty zysk. Oto przykład. W 2005 r. Plus oferował abonament w wysokości 55 zł miesięcznie. W tej cenie było 75 minut na połączenia komórkowe (lub 300 SMS-ów). Każda następna minuta kosztowała 72 gr.

Wystarczyło rozmawiać o godzinę dłużej, by rachunek wzrósł do 98 zł. Teraz ta sama firma oferuje w ramach abonamentu za 49,99 zł wszystkie usługi bez limitu: połączenia do sieci komórkowych, stacjonarnych, SMS-y i MMS-y i 5 GB internetu. Niezależnie od tego, jak długo rozmawiamy, nie dopłacimy nic.

Warto się zastanowić, z jakich usług najczęściej korzystamy. I dobrać ofertę, która jest dla nas optymalna. Jeśli niepotrzebny nam internet i nie dzwonimy na numery stacjonarne, za miesięczny abonament z nielimitowanymi rozmowami do sieci komórkowych zapłacimy 30-40 zł.

Zasada, by sprawdzać, kiedy upływa termin umowy, dotyczy też telefonów stacjonarnych, telewizji kablowej, internetu. Sprawdzenie, co proponuje nam konkurencja, może zaowocować dużymi oszczędnościami – albo dodatkowymi usługami, np. większą liczbą programów.

Warto rozważyć zmianę operatora

Wypowiedzenie starej umowy. Można to zrobić, składając lub wysyłając odpowiedni dokument. W tej sytuacji stracimy jednak dotychczasowy numer. Zachowamy go, jeśli zlecimy załatwienie tej sprawy (podpiszemy odpowiednie pełnomocnictwo) nowemu operatorowi.

Możemy to zrobić w salonie firmowym, telefonicznie lub przez internet (wtedy umowę dostarczy nam kurier). Przeniesienie numeru jest wtedy bezpłatne.

Przy rezygnacji z dotychczasowych usług obowiązuje nas okres wypowiedzenia – zwykle miesięczny. A więc przez chwilę jednocześnie obowiązuje nowa i stara umowa. Operatorzy często zwalniają nowych klientów z opłat, np. na trzy lub sześć miesięcy.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pieniądze

Dobry Tydzień

Zobacz również

  • 1. BLIK to system polegający na płaceniu za zakupy i usługi smartfonem, a konkretnie specjalną zainstalowaną na nim aplikacją. Możesz w ten sposób opłacać rachunki w sklepach stacjonarnych i... więcej