Jak zmniejszyć rachunki za telefon

Zdjęcie

Zmień kilka rzeczy, a będziesz płacić niższe rachunki za telefon /123/RF PICSEL
Zmień kilka rzeczy, a będziesz płacić niższe rachunki za telefon
/123/RF PICSEL

Coraz częściej zwracamy uwagę na promocje dotyczące abonamentów telefonicznych i przenosimy nasz numer do innej firmy. W ostatnim roku z możliwości zmiany operatora sieci komórkowej (z zachowaniem dotychczasowego numeru) skorzystało ponad 1,1 mln osób. Nic dziwnego: ceny tych usług maleją. Z reguły dla nowych klientów są one niższe niż dla dotychczasowych.

Dobrze jest sprawdzić, do kiedy mamy umowę, by w odpowiednim momencie ją wypowiedzieć i skorzystać z lepszej oferty. Warto o tej możliwości powiedzieć starszym członkom rodziny i zadbać, by mogli zaoszczędzić na rachunkach. Często się zdarza, że ktoś ma umowę sprzed lat, która została automatycznie przekształcona w umowę na czas nieokreślony.

Reklama

Tym sposobem od lat płacimy ten sam rachunek za usługi, które mogą być o wiele tańsze

Firmy nie informują o tym, bo dla nich to czysty zysk. Oto przykład. W 2005 r. Plus oferował abonament w wysokości 55 zł miesięcznie. W tej cenie było 75 minut na połączenia komórkowe (lub 300 SMS-ów). Każda następna minuta kosztowała 72 gr.

Wystarczyło rozmawiać o godzinę dłużej, by rachunek wzrósł do 98 zł. Teraz ta sama firma oferuje w ramach abonamentu za 49,99 zł wszystkie usługi bez limitu: połączenia do sieci komórkowych, stacjonarnych, SMS-y i MMS-y i 5 GB internetu. Niezależnie od tego, jak długo rozmawiamy, nie dopłacimy nic.

Warto się zastanowić, z jakich usług najczęściej korzystamy. I dobrać ofertę, która jest dla nas optymalna. Jeśli niepotrzebny nam internet i nie dzwonimy na numery stacjonarne, za miesięczny abonament z nielimitowanymi rozmowami do sieci komórkowych zapłacimy 30-40 zł.

Zasada, by sprawdzać, kiedy upływa termin umowy, dotyczy też telefonów stacjonarnych, telewizji kablowej, internetu. Sprawdzenie, co proponuje nam konkurencja, może zaowocować dużymi oszczędnościami – albo dodatkowymi usługami, np. większą liczbą programów.

Warto rozważyć zmianę operatora

Wypowiedzenie starej umowy. Można to zrobić, składając lub wysyłając odpowiedni dokument. W tej sytuacji stracimy jednak dotychczasowy numer. Zachowamy go, jeśli zlecimy załatwienie tej sprawy (podpiszemy odpowiednie pełnomocnictwo) nowemu operatorowi.

Możemy to zrobić w salonie firmowym, telefonicznie lub przez internet (wtedy umowę dostarczy nam kurier). Przeniesienie numeru jest wtedy bezpłatne.

Przy rezygnacji z dotychczasowych usług obowiązuje nas okres wypowiedzenia – zwykle miesięczny. A więc przez chwilę jednocześnie obowiązuje nowa i stara umowa. Operatorzy często zwalniają nowych klientów z opłat, np. na trzy lub sześć miesięcy.

Artykuł pochodzi z kategorii: Pieniądze

Dobry Tydzień

Zobacz również

  • Kiedy przedawniają się nasze należności

    Czy możesz podać do sądu osobę, która przez pięć lat nie oddaje ci pieniędzy? Jak długo sama możesz być ścigana za zapomniany dług sprzed lat? Sprawdź to. więcej