Jak długo mam trzymać PIT-y z załącznikami?

Przy okazji przeprowadzki i porządkowania rzeczy znalazłam stare kopie PIT-ów i różne do nich załączniki. Nie wiedziałam, czy i co mogę z tego wyrzucić. Wiem, że mam obowiązek pokazania ich w razie czego. Ale jak długo właściwie trzeba trzymać takie dokumenty? Jolanta, Wołów

Przechowywanie kopii PIT-ów nie jest konieczne, choć można to robić na wypadek, gdyby coś zginęło w urzędzie skarbowym. Obowiązkowo zaś należy mieć zaświadczenia, faktury, dowody wpłat dotyczące uprawnień i odliczeń. Trzyma się je przez 5 lat, licząc od końca roku, w którym składaliśmy zeznanie.

Przykładowo 5 lat dla dokumentów za 2010 rok liczymy od końca 2011 roku: 2012, 2013, 2014, 2015 i do końca roku 2016. Zatem 1 stycznia 2017 roku nie będą już potrzebne. A przez ten czas skarbówka może sprawdzić podstawy korzystania z ulg i poniesione wydatki, np. orzeczenie o niepełnosprawności, faktury z aptek czy sanatoriów, dowód wpłaty darowizny, kwit z punktu krwiodawstwa itp.

Reklama

Fiskus może też potwierdzać nasze deklaracje w bankach, domach maklerskich itp.

Artykuł pochodzi z kategorii: Podatki

Więcej na temat:

Zobacz również

  • Kwota wolna od podatku nie zmieniała się od lat – obecnie wynosi 3091 zł. Według przedwyborczych obietnic miała ona wzrosnąć do 8 tys. zł. Jednak kilka dni temu rząd zapowiedział, że maksymalnie... więcej