Co robić, gdy sklep internetowy spóźnia się z wysyłką?

Zamówiłam buty w internecie. Wpłaciłam pieniądze. Minęły 3 tygodnie, a pantofli nie dostałam. Interweniowałam w sklepie, ale usłyszałam, że „zamówienie jest w realizacji” i że „na dniach” będę mogła odebrać paczkę z poczty. Czy są jakieś przepisy określające termin dostawy zakupów ze sklepu internetowego? - chce wiedzieć Kamila z Ostrołęki.

Powinna Pani sprawdzić w regulaminie sklepu (powinien być na jego stronie), jaki sprzedawca podaje czas realizacji zamówienia. Jeśli sklep podaje 14 lub 21 dni, to termin ten należy liczyć bez weekendów i dni świątecznych.

Ponadto sprzedawcę obowiązują przepisy konsumenckie. Zgodnie z nimi, termin dostawy towaru kupionego w sklepie internetowym, nie może przekroczyć 30 dni, począwszy od następnego dnia od złożenia zamówienia. 

Reklama

W wyjątkowych sytuacjach (jeśli np. towar jest sprowadzany z zagranicy), oczekiwanie na zakup może się wydłużyć, ale klient musi być o tym poinformowany.

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady prawne

Na żywo

Zobacz również

  • Prowadzę niewielką firmę. Opłacam pracownikom kurs angielskiego, bo znajomość języka obcego jest niezbędna w naszej działalności. Czy w takim przypadku wydatki z tym związane mogę zaliczyć do... więcej