Kiedy można złożyć skargę do sanepidu?

Wybrałam się ze znajomymi do restauracji. Myślałam, że miło spędzimy wieczór... Niestety, dania, które nam podano, były niepierwszej świeżości! Bardzo się zdenerwowałam, bo to był mój pomysł, żeby iść na kolację do lokalu. Czy mogę telefonicznie złożyć skargę do inspekcji sanitarnej? Czy trzeba to zrobić osobiście? - pyta Marta z Bielska Białej

Taka interwencja może być zgłoszona nawet telefonicznie lub mailowo. Nie jest konieczna Pani osobista wizyta w siedzibie stacji sanitarno-epidemiologicznej.

Reklama

Jednak, jeśli będzie Pani zgłaszać nieprawidłowości telefonicznie, dobrze jest podać swoje dane z adresem. Wówczas, zgodnie z przepisami, stacja będzie miała obowiązek w ciągu 30 dni, odpowiedzieć Pani, jakie kroki podjęła w zgłoszonej sprawie. Podczas rozmowy telefonicznej proszę też podać jak najwięcej konkretów dotyczących dostrzeżonych przez Panią nieprawidłowości.

Powiatowy inspektor sanitarny wyśle na kontrolę pracownika

Inspektor sprawdzi, czy w restauracji są przestrzegane przepisy prawa żywnościowego polskiego i unijnego.

Gdyby się okazało, że są one łamane, inspekcja nałoży mandat karny na restaurację. Inspektor sprawdzi m.in. czy pracownicy mają aktualne badania, jakie warunki panują w miejscu przygotowywania posiłków i jak jest przechowywana żywność. Może również pobrać próbki posiłków do badania laboratoryjnego.

Takie kontrole z inspekcji sanitarno-epidemiologicznej odbywają się bez uprzedzenia. Poza tym kontrola może być przeprowadzona w restauracji o każdej porze.

Adresy i numery telefonów do sanepidu znajdzie Pani na stronie internetowej Głównego Inspektora Sanitarnego www.gis.gov.pl.

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady prawne

Na żywo

Zobacz również

  • Prowadzę niewielką firmę. Opłacam pracownikom kurs angielskiego, bo znajomość języka obcego jest niezbędna w naszej działalności. Czy w takim przypadku wydatki z tym związane mogę zaliczyć do... więcej