Taka interwencja może być zgłoszona nawet telefonicznie lub mailowo. Nie jest konieczna Pani osobista wizyta w siedzibie stacji sanitarno-epidemiologicznej.
Jednak, jeśli będzie Pani zgłaszać nieprawidłowości telefonicznie, dobrze jest podać swoje dane z adresem. Wówczas, zgodnie z przepisami, stacja będzie miała obowiązek w ciągu 30 dni, odpowiedzieć Pani, jakie kroki podjęła w zgłoszonej sprawie. Podczas rozmowy telefonicznej proszę też podać jak najwięcej konkretów dotyczących dostrzeżonych przez Panią nieprawidłowości.
Powiatowy inspektor sanitarny wyśle na kontrolę pracownika
Inspektor sprawdzi, czy w restauracji są przestrzegane przepisy prawa żywnościowego polskiego i unijnego.
Gdyby się okazało, że są one łamane, inspekcja nałoży mandat karny na restaurację. Inspektor sprawdzi m.in. czy pracownicy mają aktualne badania, jakie warunki panują w miejscu przygotowywania posiłków i jak jest przechowywana żywność. Może również pobrać próbki posiłków do badania laboratoryjnego.
Takie kontrole z inspekcji sanitarno-epidemiologicznej odbywają się bez uprzedzenia. Poza tym kontrola może być przeprowadzona w restauracji o każdej porze.
Adresy i numery telefonów do sanepidu znajdzie Pani na stronie internetowej Głównego Inspektora Sanitarnego www.gis.gov.pl.