Odszkodowanie za opóźniony lot

Leciałam z półtoraroczną córką na Maltę. Lot z Polski był opóźniony i czekałyśmy dwie godziny na lotnisku. Czy należy mi się rekompensata, a jeśli tak, to kto ma do niej prawo: ja czy kuzyn, który zapłacił za mój bilet? Mariola z Łodzi

Niestety, w tym przypadku odszkodowanie się nie należy. Co prawda pasażer podróżujący po Unii Europejskiej ma prawo do odszkodowania za lot, ale dopiero wówczas, gdy opóźnienie wyniesie co najmniej trzy godziny.

Po dwóch godzinach może domagać się picia, jedzenia i komunikacji (np. wysłania mejla lub wykonania telefonu). Gdyby opóźnienie było odpowiednio długie, mogłaby się Pani ubiegać o odszkodowanie – ale jedynie dla siebie, dla córki już nie. Z listu wynika bowiem, że dziewczynka w momencie wyjazdu miała półtora roku, zatem jej bilet był darmowy (generalnie dzieci nie płacą za bilety do ukończenia drugiego roku życia), a w takiej sytuacji rekompensata pieniężna nie przysługuje.

Reklama

Nie ma znaczenia, kto kupił bilet, zgodnie z obowiązującymi przepisami rekompensata za opóźniony lot przysługuje temu, kto podróżował.

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady prawne

Życie na gorąco
Więcej na temat:

Zobacz również

  • Trwa akcja „Masz kłopot z pożyczką frankową? Dowiedz się, co możesz zrobić”. Warto z niej skorzystać i uzyskać bezpłatną poradę prawną dotyczącą niejasnych a czasami niedozwolonych zapisów w... więcej