Co zrobić, gdy szef kazał Ci podpisać weksel

Dowiedz się, na czym polega odpowiedzialność pracownika za straty, do których się przyczynił.

Weksel to dokument, na podstawie którego wystawca (czyli ty), zobowiązuje się wypłacić adresatowi weksla (pracodawcy) określoną kwotę pieniędzy, jeśli dojdzie do ustalonego przez was zdarzenia. Jeśli nie zapłacisz umówionej kwoty (np. nie pokryjesz kosztów sprzętu, który zepsułaś), adresat weksla może wystąpić do sądu cywilnego o jej wyegzekwowanie w trybie nakazowym. Czyli – bez rozprawy i długiego procesu dowodowego.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Praca

Chwila dla Ciebie

Zobacz również

  • Mój szef dostrzega tylko tych, którzy biegną do niego z każdym pomysłem i osiągnięciem. Mojej pracy nie widzi, chociaż często radzę sobie lepiej niż inni. Co zrobić, żeby mnie docenił? Ewelina z... więcej