• Informacje na temat:

    elektroniczny podpis

Artykuły na temat: elektroniczny podpis
  • ...sama moc prawną, jak dokument wydany przez sąd wieczystoksięgowy. Mimo, że będzie bez urzędowej pieczęci i podpisu upoważnionego pracownika. Zwykły odpis elektroniczny kosztuje 20 zł, a zupełny 50 zł...

  • Stosowanie podpisu elektronicznego ułatwia funkcjonowanie przedsiębiorcom

    Rozwój nowoczesnych technologii oraz dążenie do umożliwienia załatwiania spraw bez konieczności osobistej wizyty w urzędach prowadzi do coraz większej popularności narzędzi ułatwiających tego typu rozwiązania. Należy do nich podpis elektroniczny, który pozwala przedsiębiorcy na oszczędność czasu i zmniejszenie wielu formalności.

  • W nowych dowodach osobistych nie ma adresu zameldowania i skanu podpisu. Pojawia się pytanie: czy nie utrudni to załatwiania spraw,...

  • Podpis w chmurze trafi pod strzechy?

    Podpis cyfrowy w chmurze zaczyna wchodzić do powszechnego użytku. Pod koniec czerwca Asseco Data Systems udostępnił go klientom indywidualnych. Pracuje nad nim także Krajowa Izba Rozliczeniowa. Ma taką moc prawną jak tradycyjny odręczny, a unijne regulacje wprowadzają obowiązek honorowania go.

  • MRPiPS: Od 2018 roku zwolnienia lekarskie tylko w formie elektronicznej

    ...dotychczasowych sposobów podpisywania elektronicznych zaświadczeń lekarskich, tj. kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP- nowego sposobu uwierzytelniania(...) dokumentu elektronicznego, - wydruk zaświadczenia lekarskiego wystawionego w formie elektronicznej opatrzony podpisem i pieczątką lekarza lub - zaświadczenie lekarskie wystawione na formularzu zaświadczenia...

  • Podstawowy koszt założenia spółki jawnej w KRS-ie to 600 zł. Jeśli wniosek zostanie złożony przez internet, procedura jest tańsza i zamyka się w 24 godziny. Wystarczy, że przyszli wspólnicy mają Profile Zaufane lub bezpieczne podpisy elektroniczne z certyfikatem. E-rejestracja ma niestety ograniczenia.

  • Wysyłanie PIT przez internet to nic trudnego. Program służący do tego poprowadzi cię krok po kroku. Elektroniczny PIT może wysłać niemal każdy. By wypełnić PIT oraz dostarczyć go do urzędu drogą(...) i przedsiębiorcy. Niezbędny jest więc PESEL lub NIP. Bez e-podpisu złożą PIT-y zarówno osoby, które rozliczają się indywidualnie jak i ze współmałżonkiem. W tym drugim przypadku tylko jedno z małżonków...

  • E-podpis: Mała firma może przez rok zaoszczędzić 4887 złotych

    Jakie namacalne korzyści przynosi firmie zastosowanie podpisu elektronicznego? Ile pozwala zaoszczędzić? Sprawdziliśmy!

  • Elektroniczna rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy

    ...- Elektroniczna rejestracja jest możliwa we wszystkich urzędach pracy w Polsce. Trzeba jedynie wypełnić odpowiedni formularz na stronie www.praca.gov.pl - tłumaczy Tomasz Szczepanek, zastępca dyrektora Sądeckiego Urzędu Pracy.  - Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet konieczne będzie dodatkowo posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego. Rejestracja niepełna dokona się...

  • Bez e-podpisu nie rozliczysz w styczniu firmowych podatków. Jak go otrzymać?

    Od 1 stycznia 2015 r. większość polskich przedsiębiorców zaczęły obowiązywać zmiany dotyczące zasad kontaktowania się z organami skarbowymi. Od tego momentu firmy zatrudniające powyżej 5 osób mają obowiązek przesyłania drogą elektroniczną formularzy i rozliczeń podatkowych, z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Dla przedsiębiorców to ostatni dzwonek na dostosowanie się do nowych