• Informacje na temat:

    gddia

Artykuły na temat: gddia
  • GDDKiA porozumiała się z firmą Covec ws. budowy A2

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz konsorcjum, którego liderem jest chińska spółka budowlana Covec, polubownie rozwiązały wieloletni spór związany z budową fragmentu autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. Początek sporu sięga 2011 r. - poinformowała GDDKiA w piątkowym komunikacie.

  • MIB: Inspekcja Transportu Drogowego zajmie się poborem opłat

    Sejm w zeszłym tygodniu uchwalił nowelizację ustawy o drogach publicznych, która zakłada przeniesienie zadań związanych z poborem opłaty elektronicznej za przejazd samochodami po drogach krajowych od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD).

  • Gigantyczny przekręt. Skarb Państwa mógł stracić ćwierć miliarda złotych

    250 milionów złotych mógł stracić Skarb Państwa na zmowie cenowej firm budujących drogi. Jak podał RMF FM, na trop wpadli agenci CBA. Sprawa dotyczy konsorcjów budowlanych, które od lat startują w przetargach na budowę i remonty dróg w Polsce.

  • Kolej na mieszkania i szybkie drogi

    Inwestycje infrastrukturalne to jest sztafeta. Jeden rząd odchodzi, drugi przychodzi, a projekty są w toku i trzeba je realizować. My obecnie wykonujemy karne okrążenie, ale wchodzimy też w fazę realizacji projektów, których nasi poprzednicy, z niewiadomych dla mnie powodów, nie podjęli - mówi Andrzej Adamczyk, szef resortu infrastruktury i budownictwa.

  • Bunt włoskich firm. Żądają od GDDKiA więcej niż wynika z kontraktów i grożą zejściem z budowy

    Przez narastający konflikt między wykonawcami a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oddanie części szybkich tras może opóźnić się o wiele miesięcy. Drogi w Polsce budują jeszcze dwie firmy włoskie - Toto Costruzioni Generali i Astaldi. Też z problemami. Toto poważnie spóźnia się z zakończeniem wszystkich prac na odcinku S5 z Poznania do Wronczyna, za co drogowcy naliczyli już 22 mln zł kary.

  • Część firm budowlanych wykluczona!

    Firmy budowlane w Polsce są w coraz trudniejszym położeniu. Ze względu na bardzo rygorystyczne warunki stawiane przez publicznego zamawiającego, coraz mniej z nich decyduje się wystartować w przetargach. - Inwestorzy muszą zrozumieć, że pośrednio biorą dużą odpowiedzialność za cały proces budowy - mówi Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. Dodatkowo pozyskanie zabezpieczeń od instytucji finansowych też staje się coraz trudniejsze.

  • 15 km i 500 mln zł - to wielkość nowych inwestycji drogowych. Zmienić się może też sposób waloryzacji cen - informuje "Puls Biznesu".

  • Nowy system poboru opłat!

    W marcu br. Instytut Jagielloński, w odpowiedzi na pojawiające się w mediach publikacje, dokonał analizy korzyści, związanych z wprowadzeniem otwartego elektronicznego poboru opłat od samochodów osobowych na polskich autostradach. Wnioski były jednoznaczne: taki system to nie tylko wygoda oraz oszczędność czasu i pieniędzy dla kierowców, lecz również poważne oszczędności dla Skarbu Państwa.