• Informacje na temat:

    jabłek produkuje

Artykuły na temat: jabłek produkuje
  • Jest szansa na eksport polskich jabłek do Indii

    My wszystkich jabłek nie zjemy, ale Hindusi nam pomogą...

  • 28 września Światowy Dzień Jabłka

    28 września przypada Światowy Dzień Jabłka. W 2017 roku produkcja jabłek w Polsce wyniosła ok. 3,3 mln t, co przekłada się na 16,5 mld sztuk jabłek. Według analityków Banku BGŻ BNP Paribas, ten sezon będzie rekordowy, jeżeli chodzi o podaż jabłek w Polsce. Ich produkcja wyniesie nawet ok. 4,5 mln t, a to najwyższy wynik w historii produkcji krajowego sadownictwa.

  • Polskie jabłka systematycznie drożeją

    Polepsza się sytuacja polskich sadowników. Ceny jabłek na rynku krajowym systematycznie rosną. Dotyczy to zarówno skupu od producentów jak i cen hurtowych.

  • W ostatnich latach rynek jabłek w Polsce zmaga się ze znaczącą nadpodażą, która negatywnie wpływa na sytuację w branży sadowniczej. Przedmiotem poniższej analizy jest diagnoza przyczyn utrzymującej się nadpodaży na polskim rynku jabłek oraz ocena jego perspektyw. Główną przyczyną nadpodaży na polskim rynku jabłek jest wprowadzone w sierpniu 2014 r. rosyjskie embargo.

  • - W tym sezonie eksport jabłek do Chin może być niewielki, ponieważ nie będzie dostatecznie dużo owoców z certyfikatem na chiński rynek - uważa prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski.

  • Jak "ugryziemy" embargo?

    Jeśli owoc to jabłko, jeśli ciasto - to szarlotka. Koniecznie z polskich jabłek.

  • Tegoroczna rekordowa nadpodaż jabłek na polskim rynku rodzi spory pomiędzy ich producentami a branżą przetwórczą. Producenci obwiniają przetwórców o zaniżanie cen skupu owoców; przetwórcy wykazują, że rodzima produkcja jabłek jest niedostosowana do ich potrzeb.

  • Cydr i perry staną się ważnymi napojami alkoholowymi

    Sejmowe komisje zdrowia oraz kultury odesłały w czwartek poselski projekt ustawy zezwalającej na reklamę cydru i perry na takich samych zasadach jak piwa do Biura Analiz Sejmowych celem przeprowadzenia ekspertyzy dot. korzyści i strat z tytułu takiej reklamy.

  • Prawie jak Apple, czyli polski słodko-kwaśny eksport

    Często można usłyszeć, że Polska jest gigantem w eksporcie żywności, sprzedajemy najwięcej jabłek na świecie, jesteśmy czwartym eksporterem mebli, ale to wcale nie te branże są w naszym eksporcie najbardziej istotne.