• Informacje na temat:

    lokomotywy dla intercity

Artykuły na temat: lokomotywy dla intercity
  • Polscy producenci poza przetargiem na lokomotywy PKP Intercity. Będą odwołania?

    PKP Intercity ogłosiło dziś przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Zaskoczeniem jest, że wbrew założeniom programu Luxtorpeda 2.0 nie zostali do niego dopuszczeni polscy producenci - mimo że brali oni intensywny udział w dialogu technicznym przed ogłoszeniem zamówienia.

  • Gliwicki Newag najprawdopodobniej zostanie zlikwidowany

    Gliwicki zakład spółki Newag, gdzie konstruowane są lokomotywy Dragon i Griffin, może zostać zlikwidowany, a jego produkcja przeniesiona do Nowego Sącza - informują związkowcy z firmy, którzy obawiają się zwolnienia 350 osób. Spółka uspokaja, że żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły.

  • Cud na kolei. Dostęp do torów dla pociągów na ŚDM za darmo

    To prawdziwa rewolucja na polskich torach. Zarządca torów - PKP PLK nie pobierze opłaty podstawowej za dostęp do infrastruktury kolejowej pociągów wożących uczestników Światowych Dni Młodzieży.

  • Od grudnia 160 km/h z Krakowa do Rzeszowa

    W nowym rozkładzie jazdy, po raz pierwszy w historii, maksymalna prędkość pociągów pomiędzy Krakowem a Rzeszowem wyniesie 160 km/h. Niestety równocześnie z tą chwilą wprowadzone zostaną ograniczenia związane z przebudową krakowskiej linii średnicowej.

  • Rozwój - solo czy w duecie?

    W planie Morawieckiego pojawia się program o nazwie "Luxtorpeda ", odnoszący się do branży kolejowej. Jego celem jest "zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów na potrzeby komunikacji miejskiej". Przykład spółki joint venture Solarisa i Stadlera wskazuje na możliwość współpracy, a nie konfrontacji, na perspektywicznym rynku taboru dla komunikacji zbiorowej. Czy pozostanie wyjątkiem?

  • Czy marszałkowie pożegnają się z Przewozami Regionalnymi?

    Utworzenie Związku Samorządowych Pracodawców Kolejowych pokazało, jak wielką część rynku przewozów pasażerskich opanowały powołane przez samorządy wojewódzkie regionalne spółki kolejowe. To powoduje drastyczny spadek udziałów dotychczasowych potentatów rynku przewozów.

  • Unieważnienie przetargu na dziesięć lokomotyw dla PKP Intercity to działanie na szkodę przewoźnika - ocenił w czwartek zarząd spółki Pesa. PKP Intercity odpowiedziało, że oferta Pesy i tak nie spełniała warunków przetargu.

  • Dzięki nowym składom zespołowym PKP Intercity obniży koszty przejazdu pociągów nawet o 40 proc.

    PKP Intercity dzięki inwestycjom w nowy tabor lub modernizację używanego może zmniejszyć koszty o nawet 30-40 proc. Przewoźnik poszerzy również swoją ofertę, zwłaszcza na trasach niezelektryfikowanych, gdzie dziś pociągi prowadzone są lokomotywami spalinowymi. Elastyczność producentów taboru w kwestii terminów dostaw stanowi dla PKP Intercity jeden z priorytetów w prowadzonych przetargach.

  • Do Polski dotarło drugie Pendolino

    W piątek rano do stacji na warszawskim Grochowie dotarł drugi skład Pendolino - poinformowało w piątek wieczorem PKP CARGO. Składy Pendolino w barwach PKP Intercity mają ruszyć na polskie tory w grudniu 2014 roku.