• Informacje na temat:

    obowiązki konsumentów

Artykuły na temat: obowiązki konsumentów
  • ...leży zatem dokładne sprawdzenie lokalu w początkowym okresie użytkowania. Gdzie uzyskać pomoc Federacja Konsumentów ma 32 oddziały w całej Polsce. Konsumenci mogą tam(...). Wyjaśnień udzielił Michał Herde, prezes Oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie...

  • Nowe prawo konsumenta: Zwiększa się odpowiedzialność dewelopera

    Dzisiaj weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, która rozszerza obowiązek informacyjny sprzedawców, w tym deweloperów oraz zwiększa zakres ich odpowiedzialności względem konsumentów.

  • Słyszałam, że wkrótce mają się zmienić przepisy dotyczące konsumentów. Co to oznacza? - spytała Elżbieta z Pomorza. Regulacje, o które Pani pyta, zostaną ogłoszone w Dzienniku Ustaw w czerwcu, jednak w życie wejdą w grudniu. Spowodują one, że prawa klientów i obowiązki sprzedawców w naszym kraju i całej Unii Europejskiej będą niemal identyczne. Co na tym zyskamy...

  • Polski ustawodawca, w ślad za prawem unijnym, zdaje się postrzegać konsumentów jako osoby mocno nieporadne. Potwierdza to w dużej mierze ustawa o prawach konsumenta, która weszła w życie w dniu 25 grudnia 2014 roku i stanowi implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE, z dnia 25 października 2011 roku, w sprawie praw konsumentów.

  • Handel w sieci. Prawa i obowiązki

    ..., a tym bardziej w internecie. Przyjaciółka poradziła jej, żeby zadzwoniła do federacji konsumentów i podpytała. Paulina tak zrobiła i dzięki temu uzyskała wiele bardzo przydatnych informacji. Tylko...

  • Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów a klauzule niedozwolone w umowach

    W kwietniu br. obchodzono 25-lecie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - nowelizacja ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym to niejedyna forma podwyższenia ich ochrony wśród usług finansowych. Korzystne zmiany wprowadza również nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Czy teraz będziemy mogli czuć się lepiej strzeżeni?

  • ...§„Sklep endushop.pl zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów w opisach produktów i umieszczonych zdjęciach”. Sprzedawca absolutnie nie może unikać odpowiedzialności za błędne poinformowanie klienta o właściwościach oferowanego produktu. Obowiązki informacyjne nakłada na sprzedawców zarówno ustawa o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827– art. 8, 12 i in.) jak i Kodeks cywilny...

  • 25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta, która zwiększa ochronę osób prywatnych przy umowach zawieranych zarówno w lokalu przedsiębiorstwa, np. w sklepie, jak i na odległość, a więc przez internet lub telefon. Nowe przepisy jednak nie obejmują małych przedsiębiorców, którzy w świetle nowych przepisów są traktowani tak samo, jak duże sieci handlowe czy koncerny - wynika z analizy Tax Care.

  • Wzrosną obowiązki informacyjne przedsiębiorców. Mają umieszczać więcej danych i o produktach, i o sobie, co ułatwi ewentualny zwrot towaru. Nierespektowanie tego jest zagrożone karą grzywny. Klientów dzwoniących na infolinię sprzedawcy nie mogą obciążać opłatami większymi niż za zwykłe połączenie. Łatwiej będzie składać reklamację. Naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot...

  • Jakich zapisów unikać w umowach z konsumentami?

    Zarówno osoby fizyczne, jak i prawne, mające status przedsiębiorcy zobowiązane są do tzw. podwyższonej staranności wynikającej z zarobkowego, profesjonalnego prowadzenia działalności gospodarczej. Regulacje te nie znajdują zastosowania do konsumentów, którzy jako słabsi uczestnicy rynku otoczeni są szczególną ochroną w sporze z przedsiębiorcą. Dlatego prowadząc działalność, warto mieć świadomość