• Informacje na temat:

    reklamacja

Artykuły na temat: reklamacja
  • Reklamacja wycieczki

    Nikt nie wynagrodzi Ci nerwów związanych z opóźnionym lotem czy brakiem wygód w hotelu, ale możesz liczyć na odszkodowanie. Sprawdź, jak je uzyskać.

  • Ustawodawca "napadł" na banki. Nie są w stanie rozpatrzeć reklamacji

    Reklamację klienta bankowcy muszą rozpatrzeć maksymalnie w 60 dni. Sęk w tym, że aby to zrobić, często proszą o opinię zewnętrzne firmy, a te tak krótkich terminów na odpowiedź nie mają.

  • Kupiony ser czy mięso okazały się nieświeże? Możesz je reklamować podobnie jak inne towary, a więc np. na zasadzie tzw. rękojmi. Czas na reklamację żywności...

  • Reklamacja sprzętu stanie się prostsza

    Można przekazać swój udział w rzeczy drugiemu współwłaścicielowi i będzie on mógł skorzystać ze wszelkich uprawnień z tytułu rękojmi - uznał Sąd Okręgowy w Olsztynie.

  • Znajomy uprał kurtkę w pralni chemicznej. Dopiero w domu zauważył wyrwany suwak. Wrócił do pralni, ale usłyszał, że jest już za późno na reklamację. Uważam, że pralnia nie ma racji. Czy słusznie? Milena z Radomia

  • Bank odrzucił twoją reklamację? Złóż ją po raz drugi, wtedy jest większa szansa na jej uznanie

    Jarosław Sadowski, ekspert rynku finansowego, namawia do tego, by regularnie śledzić historię swojego rachunku i absolutnie nie rezygnować z dochodzenia swoich praw. W interesie banku jest utrzymanie dobrych relacji z klientem. Ale jeżeli bank nie uwzględni naszego zastrzeżenia, możemy skorzystać np. z pomocy UOKIK-u.

  • Zamówiłaś lub kupiłaś coś za granicą i się zepsuło? Możesz to oczywiście reklamować. Wadliwy towar wraz z reklamacją musisz jednak odesłać do sklepu za...

  • Sklep nie przyjął zwrotu? Sprawdź, czy miał do tego prawo

    Kupując towar w tradycyjnym sklepie, trzeba wiedzieć o tym, że prawo nie wymaga od sprzedawcy, aby przyjął zwrot pełnowartościowego produktu i oddał klientowi pieniądze. Składając reklamację, pamiętajmy, że przysługuje nam na to dwa lata od zakupu.

  • Jako turysta jesteś chroniony polskimi i europejskimi przepisami konsumenckimi. Warto znać swoje prawa i w przypadku problemów składać zażalenia.

  • W przeciwieństwie do odpowiedzialności gwarancyjnej producenta towarów wobec końcowego nabywcy, odpowiedzialność sprzedawcy uregulowana jest ustawowo. Obowiązujące przepisy określają zarówno okres, przez jaki sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady zbywanego towaru, jak i czas na złożenie reklamacji i jej rozpoznanie przez sprzedawcę.