• Informacje na temat:

    reklamacja bez paragonu

Artykuły na temat: reklamacja bez paragonu
  • Reklamacja bez paragonu

    Po tygodniu od zakupu w nowych butach odkleiła sie podeszwa. Niestety, nie mogę znaleźć paragonu. Czy w takiej sytuacji mogę te buty zareklamować? Paweł z Pszczyny...

  • Między gwarancją a rękojmią

    Kupując w krajach UE masz zagwarantowane 2 lata na reklamację zakupionego produktu, w tym celu możesz wybrać podstawę swoich roszczeń - rękojmię lub gwarancję. Jeżeli nie wiesz, jaka jest między nimi różnica i co jest dla ciebie korzystniejsze, Europejskie Centrum Konsumenckie pomoże Ci w wyborze właściwej drogi.

  • Tak. Nowe buty brudzą stopy lub twardy szew uwiera? Reklamuj! Pamiętaj, że masz na to dwa miesiące od dnia wykrycia wad. Jeśli zgubiłaś paragon, dowodem zakupu może być także wydruk z terminala, jeśli płaciłaś kartą. Jeżeli wydruku też nie masz, wystarczy zestawienie płatności wydane przez Twój bank. PAMIĘTAJ! Gdybyś nie mogła znaleźć ani paragonu, ani wydruku z terminala, a ktoś towarzyszył...

  • Wycofanie papierowych paragonów korzystne dla klientów?

    Gubisz często sklepowe paragony? Już niedługo przestanie to być twoim problemem, dlatego że zostaną one zastąpione elektronicznymi. Konsumentom ułatwi to składanie reklamacji i monitorowanie swoich wydatków, państwu - pomoże w walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami.

  • Sprzedawca nie może odmówić reklamacji wadliwego towaru, jeśli nie masz paragonu. Zastępczym dowodem może być np. wyciąg z Twojej karty płatniczej.

  • Sklep nie przyjął zwrotu? Sprawdź, czy miał do tego prawo

    Kupując towar w tradycyjnym sklepie, trzeba wiedzieć o tym, że prawo nie wymaga od sprzedawcy, aby przyjął zwrot pełnowartościowego produktu i oddał klientowi pieniądze. Składając reklamację, pamiętajmy, że przysługuje nam na to dwa lata od zakupu.

  • ...bez podania przyczyny – to największe udogodnienie w przypadku zakupów na odległość. Kupując przez internet, telefon czy z katalogu wysyłkowego mamy aż 14 dni na podjęcie decyzji o zwrocie. Czas liczy się od daty otrzymania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy pisemnie (listem lub mailem) powiadomić sprzedawcę o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość. Najbezpieczniej...

  • Prawa klienta sklepu tradycyjnego: Możemy reklamować używane ciuchy

    Możemy reklamować towary kupione w second handzie czy buty, które farbują; sprzedawca przy reklamacji nie ma prawa żądać paragonu, a w razie sporu bezpłatnie pomogą nam specjaliści - takie prawa przysługują klientom sklepów tradycyjnych.

  • Gdy zgubiliśmy paragon, nie oznacza to, że nie mamy prawa złożyć reklamacji na podstawie przepisów konsumenckich. Dowodem potwierdzającym to, że daną rzecz kupiliśmy w danym sklepie może być także wydruk potwierdzający dokonanie płatności kartą albo faktury VAT . Wywieszona w sklepie informacja „Reklamacje przyjmujemy tylko za okazaniem paragonu” jest więc niezgodna...

  • Bazarowa rzeczywistość bez kas fiskalnych

    Czy towar zakupiony na bazarze podlega reklamacji? Czy bazarowi sprzedawcy powinni mieć zainstalowane kasy fiskalne? O to zapytała Polskie Radio mieszkanka Piotrkowa Trybunalskiego, która próbowała oddać do reklamacji kupioną na bazarze odzież. Sprzedawczyni nie chciała przyjąć towaru.